Update 1.0: ma majdnem leütöttem az első gyalogomat! Egy 2 éves gyerekkel játszó anyukát, meg az ő anyukáját, és egy andalgó csajt próbáltam kicselezni, de a csaj betántorgott elém... Szerencsére egy töréssel megúsztuk a dolgot, és az is az én pedálom volt. Ráüvöltöttem, hogy miért a bicikliúton sétál, mire elnézést kért, de aztán észrevette, hogy közben észrevettem, milyen jó alakja van, és neki állt feljebb. A következő idiótára ráfektetem az összes kilómat. És most a bejegyzés -

 

Kezdő bringás vagyok, de a csoporthoz tartozással együtt járó kirekesztő eszmék már engem is átjártak, úgyhogy az előző bejegyzés stílusában és szellemiségében közzétennék pár kérést:

Kedves kismamák! A babakocsit, és a két oldaról belékapaszkodó kölköket/férjeteket szíveskedjetek a járdán sétáltatni. Elhiszem, hogy a dagadt lábatoknak jólesik a bringaút egyenletes kövezete, de a sima járda is ugyanezt az élményt nyújta csengetés és félreugrás nélkül.

Drága idióta anyukák! Ha az egyéves gyermeketekkel a bicikliút közepén játszotok, előbb-utóbb arra jár egy 120 kilós, figyelmetlen bringás, aki kivasalja a kölyköt, de legalábbis odébb pöccenti egy 10 méterrel. Ha mindenképpen ilyesmire vágytok, az autóút sokkal gyorsabb eredménnyel kecsegtet.

Kocogó sporttársaim! Úgy látszik, eddig senki nem mondta, úgyhogy rám vár a feladat, hogy kéjes örömmel közöljem: a betonon futás előbb-utóbb szétbassza a térdizületet. Nem kevésbé a járótéglán futás. Az, hogy a patak mellett húzódik egy narancs téglaösvény, amely külsejével megbabonázza a szürke aszfalttól megcsömörlött szemet, úgy látszik elfedi azt a tényt, hogy a patak mellett húzódik egy kőmentes, jól kitaposott ösvény, ahonnan pompás rálátás nyílik a téglaútra, ugyanakkor a térded nem megy rajta szarrá. És nekem se kell kerülgetnem téged, akinek annyi esze sincs, hogy a jobboldalon koccogj.

Nem hagynám ki a kerekező családokat sem, akik a normál felállás helyett (apu elöl, anyu hátul, középen kölkök) egymás mellett tekernek. Így persze a hülyegyerek ugyanígy megy majd a saját hülye gyerekeivel, és fogalma sincs, mint jelent a biztonságos libasorban. Persze ha valaki végre elkaszálja a gyerekeit hátrafordulva szemmel tartó, ide-oda imbolygó anyut, az jó lecke lesz. Sajnos nem láthatja majd mindeki.

Update 1.1: Taxisok, mercisek, terepjárósok, szevasztok! Örvendenék, ha nem a bringaútra parkolnátok a vasatokat. Ha mégis, előbb-utóbb ipari festékkel fogom a világ összes kerékpárklubjának logóját felfújni a motorházra.

A hármas vagy négyes csoportban sétálgató, bicikliutat a Váci utcával összetévesztő, vágásra érett barmoknak csak azt üzenem, eljön a nap, amikor megunom a csengőt baszkurálni, és leszegett fejjel, teljes sebességgel gurulok közéjük. Még nem tudom, hogy a döntő pillanatban egy merész ugrással a négyfős csorda hátára érkezzek, vagy a buksimmal valamelyik kényelmes gyökér lapockája és medencecsontja közötti kellemesen puhos részt célozzam be, de én komoly sérülés nélkül fogom megúszni.

A részeg faszit csak azért nem bántom, mert amikor rácsöngettem, a teljes együttműködés jegyében lezuhant az útról a hűs növényzet közé. Ha minden fent említett átveszi ezt a megoldást, én boldog leszek.

Szóval megkérek mindenkit, aki nem bicikli, vagy nem azon ül, hogy húzzon el a picsába a bringaútról. Ha a járdán kerekezünk, kurvára fel vagytok háborodva, mert veszélyes. (Egyébként nem lenne az, ha nem próbálná minden agyrokkant betölteni a járdát, és nem közepén menne, vagy cikkcakkban tántorogna.) Itt simán besétáltok a 30-al közlekedő bicók elé, mert szép az út. Inkább járjatok a polgármester nyakára, hogy szeretnének egy bringautat csak gyalogosoknak. Ez a megoldás még annál is magyarabb lenne, mint a mostani. És oda majd én is behajtok, és szétcsöngetek mindenkit.

A bejegyzés trackback címe:

https://bemorgo.blog.hu/api/trackback/id/tr502144515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Intizar 2010.07.11. 22:57:12

Óh, ez mily igaz! Úgy el tudok csodálkozni rajta, hogy egyetlen egy darab, koránt sem kövér, a jelek szerint még nem alzheimeres hölgy hogyan képes egy teljes járdát lefoglalni. De képes!

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.07.11. 23:23:48

@Intizar: Biztos én is összevissza tántorgok, ha gyalog vagyok, de igyekszem a járda jobb oldalát becsámpázni :)

pizs (törölt) 2010.07.12. 10:11:27

Csak nyugi, nyugi... én is kezdő vagyok (ismét...), de... :)

BMoRw · http://roadwalkers.blog.hu/ 2010.07.13. 20:56:31

egyetértve a posztban írottakkal, én viszont megrögzött autósként csak azt kérem, hogy egyirányú utcába, ahol azt tábla nem engedi meg, ne tessenek a forgalommal (velem) szembe behajtani, mert előbb-utóbb baj lesz belőle...

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.07.13. 21:50:24

@BMoRw: szerintem hosszú, belátható útszakaszon nem olyan gáz, de alapvetően igazad van. ugye a brenga sokkal mozgékonyabb az autónál, azért is hervasztó érzés, ha háromszor akkora úton kell kerülnöd, mert így nem tudod vegyíteni a gyaloglás szabadságát a bicó sebességével :)

kszabo 2010.07.14. 04:52:33

Hát igen, mi vagyunk a bringások. Ha rugalmasan választom az utat: járda, ösvény, park, egyirányú utca szembe (szerencsére nekem csak napi ~ 200 méter :)és ha sok az autó annyit tolhatom is, hamarabb érek oda mint a buszjárat. Az autósokkal a fő problémák: A kerékpár nem olyan széles, mint a kereke és nem sínen megy így nem célszerű öt centire venni a kormányom szélét. A kerékpár gyors jármű egy autóval jobbra kanyarodás esetén tessék már mögöttem fordulni, mert a frász kerülget amikor elém vág. A kanyarodó főút esetén ne akarjuk már a mellékutcába fordulva eltaposni a kerékpárost.
A járda egy külön téma. Nálunk elég sok 3-6 méter széles járda van ~ 10 gyalogos/óra terheltséggel. Sértődötten néz rád a kedves gyalogos amikor jössz vele szemben. Minden önkormányzatnak ingyen adnám a sárga festéket, a tilosban parkolók közmunkában festhetnék a sárga csíkokat.
A kerékpárút pedig nincs, ezek a keskeny szarok sokszor kétoldalt tüskés cserjével beültetve túl sokat nem érnek, egy előnye van terepjáró nem jöhet szembe.
süti beállítások módosítása