2010.11.24. 16:53
Orbán mindenképpen elveszi a pénzed...
Update 1.0: Matolcsy az Estében azt mondta, őt meggyőzte a kormány döntése (amit részben ő hozott), és nem kockáztatja a nyugdíját mnyp-ban. Tehát enged a saját zsarolásának :)
Update 2.0: Az elkobzott pénzeket a nyugdíjkassza hiánytalanítására és államadósság-csökkentésre fogják használni. Folytatás itt.
Azt hiszem, most lett elég. 7 hónap kormányzás után már semmi kedvem tovább élni Viktor alatt, pedig még 4 év hátra van.
Az, hogy Orbán hogyan gondolja a parlamentarizmust, világosan látszik az eddigi munkájából. Nézzünk egy pár mozzanatot:
- a kormánybiztos megmondja az ügyészségnek, hogy Gyurcsányt el kell ítélni.
- megszavaztak köztársasági elnöknek egy idióta bohócot, aki azt sem tudja, hogy a nevében milyen nyilatkozatokat adnak ki.
- teletömték a pereputtyukkal az állami szférát, 25 évesen én is szerettem volna főosztályvezető lenni.
- amikor az alkotmánybíróság alkotmányellenesnek ítélte a visszamenőleges törvénykezést, gyorsan kivették a kezéből a költségvetés alkotmányos vizsgálatának jogát. Még szerencse, hogy Stumpf István, Orbán nagy embere szintén alkotmányellenesnek találta ezt a törvényt. Neki még van egy kis gerince, Navracsics, a jogtudós már szögre akasztotta Orbán előszobájában.
- Megszüntetik a költségvetési tanácsot, amelynek többségében jobboldali tagjai nem értenek egyet ezzel az autokrata ámokfutással.
És ma délután Matolcsy "2030-ra lehagyjuk az EU-t" György bejelenti, hogy akik a Fidesz törvényének engedelmeskedve beléptek a magánnyugdíjpénztárba (mert a növekvő számú, inaktív korú népesség miatt a havi nyugdíjjárulék-befizetések már nem fedezik a kifizetendő nyugdíjakat, a korábbi befizetéseket meg már rég elköltötték), szóval aki belépett, de most nem lép vissza, azt kizárják az állami nyugdíjrendszerből, a további kötelező (!) befizetéseihez soha nem juthat hozzá.
Ha visszalép, akkor ugyanaz lesz a helyzete öregkorára, mint most: az aktuális befizetésekből szorítják ki a nyugdíjat - azoknak a nyugdíjasoknak, akik addigra 2-3-szor annyian lesznek, mint a dolgozók.
És mindezt azért, hogy a kormány most belapátolhassa azt a kb. 3000 milliárd (!) forintot, amit eddig a magánnyugdíjpénztáraknak fizettek a munkavállalók. Hogy legyen miből kifizetni a bruttó 300.000 forint feletti keresetűek adócsökkentését. Hogy ne kelljen betartani a gazdasági megszorításokat az EU követelményeinek megfelelően.
Tehát: ha 300 rugónál valamivel kevesebbet kapsz havonta, akkor te fedezed a jómódúak adócsökkentését, mert havonta 4-5000-el kevesebbet viszel majd haza, plusz az eddigi befizetéseidet is elveszik, és elköltik 1 éven belül.
Kíváncsi vagyok, hogy ezt a nyíltan kommunista jellegű államosítást vajon hogyan nyelik le a kedves szavazók. Megint hagynak beleköpni a szájukba?
· 12 trackback 236 komment
Címkék: orbán kormány pénz nyugdíj államosítás pofátlanság magánnyugdíjpénztár matolcsy
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Egy rekvirálás margójára 2010.11.27. 07:49:36
Trackback: Magyarországon az amstetteni rém szelleme 2010.11.25. 15:00:32
Trackback: Pályázat 2010.11.25. 00:01:10
Trackback: El a kezekkel a nyugdíjamtól! 2010.11.24. 23:51:12
Trackback: Nyugdíj: a zemberek véleménye 2010.11.24. 23:32:33
Trackback: Tanácsköztársaság 2. 2010.11.24. 22:04:45
Trackback: Rablás 2010.11.24. 21:11:13
Trackback: Látjátok feleim szümtükkel mik vogymuk… 2010.11.24. 19:33:31
Trackback: Látjátok feleim szümtükkel mik vogymuk… 2010.11.24. 19:30:26
Trackback: Hezitátorok 2010.11.24. 18:54:20
Trackback: A nyugdíjpénzek államosításának tanulsága 2010.11.24. 18:48:41
Trackback: A magánnyugdíj körösztapja (frissítve!) 2010.11.24. 18:09:44
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lolperec 2010.11.24. 18:13:25
Orbánt meg a kutyái fogják felkoncolni, hamár nem lesz mit enni...
ennyi
[Marci] 2010.11.24. 18:28:07
Itt más nincs.
Tipli van, különben csak egyre jobban le fognak húzni, hogy megvegyék rajta az inaktívak szavazatait.
Mondjuk meglepődnék, ha nem gyulladna be pár kuka emiatt a csodás intézkedéscsomag miatt...
AkarkiJ 2010.11.24. 18:29:41
a 300 forintot értette, mert azt látta, ahogy ki kell fizetni, de az hogy a jövőjét elkúrja, azt nem érti meg
bierkamp 2010.11.24. 18:37:10
Melchi Zadok 2010.11.24. 18:39:44
Alvarez 2010.11.24. 18:46:00
shua55 2010.11.24. 18:47:57
A mnyp-i befektetéseknél nem pusztán az inflációt kell figyelembe venni, ha a megtérülésről beszélünk, főleg mivel tőzsdei befektetésről van szó. Helyesen adó + infláció + kockázati felárral kéretik számolni. Nagyon engedékeny hangulatban ez mondjuk a következő: 0 + 3-4 + 5-6 = 8-10 %-os hozamot kell teljesíteni ÁTLAGOSAN, azaz nem csak egy különösen jól vagy rosszul sikerült évre nézve, ahogy ezt mostanában mindkét oldal teszi. Számok most nincsenek előttem, de gyanítom, ez legjobb esetben is 0 körülre jön ki az elmúlt 1x-évre vetítve.
A mnyp-ba átirányított pénz sosem volt a te tulajdonod. Egészen röhejes már az alapvető gondolatmenet is. Adott egy kiróvó-felosztó rendszer, aminek az egyensúlya igencsak kérdéses, majd jön egy törvény és azt mondja, hogy innentől kiveszünk ebből a rendszerből 30 %-ot és odaadjuk az embereknek. A gyengébbek kedvéért: ezzel a saját szüleidet loptad meg, hiszen ők a járulékaik 100 %-át befizették, te meg csak 70-et adsz nekik. Innentől kezdve részemről az örökölhetőség kérdése is elég fura...
Az is elég furcsa elképzelés, hogy az állam előbb válik képtelenné a nyugdíjak fizetesére, mint egy magáncég. Ez ugyanis konkrétan az államcsőd (hisz azért a nyugdíjad 70 % + a rokkantnyugdíj és társai még mindig állam bácsitól jönnének). Államcsőd esetén pedig a kis kuporgatott SAJÁT VAGYONOD (lol) értéke is igen gyorsan a 0-át fogja közelíteni.
Bónusz kérdés türelmes kommentolvasóknak: Ha most a fentiek ellenére se kerülnének VISSZA az államhoz a nyugdíjpénztári befizetések, akkor egyszercsak eltűnnének a költségvetési lyukak? A semmiből előmászna a reformmanó? Nem. Természetesen akkor egyéb formában hajtaná be ezt a pénz az állam, pontosan ugyanannyiba, ha nem többe kerülne ez, mint a sajátnak vélt nyugdíjvagyon elvesztése.
Ez egész kérdésben egy valamit lehet kifogásolni, de azt nagyon. Ez pedig az, hogy nem ismerjük a pénzek felhasználási módját. Holott ez lenne itt a fő kérdése, mivel okosan elköltve hatalmas lehetőség előtt áll az ország, ostobán gazdálkodva - és erre a Matolcsy, Cséfalvay párost ismerve minden esély megva - pedig végleg megpecsételődne a sorunk, és a gyurcsányi pálya végén váró szakadékban végeznénk.
Battlestar Galactica 2010.11.24. 18:51:17
Tegnap felajánlották, hogy megtarthatom a munkahelyemet, ha fizetek az egyik gennyes tolvajnak kétmilliót. Ez húzós, nem?
Dottedarm · http://dottedarm.blogter.hu 2010.11.24. 18:52:43
Kotkodus 2010.11.24. 18:53:41
eddig néztem, néztem, vártam, hogy mikor nyugszanak már le, de a nyugdíjam államosítása mindenen túltesz!
remélem beperelhetjük a kormányunkat valahol...
szóljon már valaki rá erre a nyomi brigádra!
Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.11.24. 18:54:46
emzéperiksz 2010.11.24. 18:56:38
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 18:58:08
ezen kívül az állam garantálja a befizetéseidet - mert az, hogy a kifizetendő nyugdíjak mértéke egyre nagyobb szeletet vesz el az állami bevételekből (többet, mint az aktuális nyugdíjjárulékok), még mindig sokkal veszteségesebb, mint a sima garanciavállalás
a mai Európában az államcsőd több országnál egészen közeli - Írország, Görögország - pontosan a rossz gazdálkodás miatt, de az ottani bankok nem mentek csődbe
a mostani korfaváltozásnál az eddigi rendszer tovább nem finanszírozható - egyre több az öreg, egyre kevesebb a fiatal
egyébként az utóbbi évek negatív hozamai csakugyan aggasztóak, de ez a gazdasági válság következménye, hosszútávon egy magáncég biztosabban kamatoztatja a pénzedet, mint egy állami
Battlestar Galactica 2010.11.24. 19:00:29
Abban sincs igazad szerintem, hogy nem volt ez a pénz a sajátunk. Az volt, te rendelkez(het)tél (volna) vele. Ha elpatkolsz a nyugdíj előtt megörökölhető lett volna. Ha nyugdíjbamenetelkor még folyósítás előtt kérted volna egyösszegben, akkor megkaptad volna.
Szerintem ezt a pillért meg kellett volna erősíteni inkább a megszüntetés helyett, de annyi eszük nem volt, hogy egy épkézláb nyugati modellt kövessenek, inkább mennek a litván példán. Gratulálok ennek a csűrhének, és annak is, aki tapsol nekik...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.11.24. 19:01:44
azonban be kell vallanom, ez messze túl mutat azon, amire számítottam! Ezek fikázták a Gyurcsányt?? Ezekhez képest Gyurcsány kispályás!
Gáborom 2010.11.24. 19:03:40
Nem állítom, hogy kurvára nyugodt vagyok de azt sem, hogy eddig az lettem volna nyugdíjas éveimet tekintve, így 45 évesen, három pilléren állva ( ugye: állami+magán+önkéntes magán ).
Nem károgni kell, hanem gondolkodni és érvelni.
Mert nemcsak az gáz, ha a zemberek lengetik a zászlót, ha kell ha nem, hanem a hiszti is.
A kettő között kéne lenni, azaz gondolkodni vagy érvelni.
Ezzel nem állítom, hogy a fidesz most jót tesz, de az ellenkezőjét sem merném így hirtelen ámblokk kikiabálni....
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 19:07:38
Kamatoztatás tekintetében én jobban bízom egy bankban, ahol kirúgják a felelőst, ha nem jól dolgozik. Az államnál egyszerűen bejelentik, hogy nem sikerült, és megy minden tovább :)
Battlestar Galactica 2010.11.24. 19:09:50
@Gáborom: Látod? Ezért tesz a fidesz rosszat az országgal. Visszanyomja a balkánba! Ilyen országot akarsz?
papamaci1 2010.11.24. 19:13:02
1. Horn et. kötelezővé tette a belépést a mnyp-be.
2. Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai elvtársak állampolgáronként kétmillió HUF államadósságot halmoztak fel.
3. Szerintetek ki jut előbb csődbe : egy magánnyugdíjpénztár vagy az állam ?
4. Melyiket fogja megmenteni inkább az Európai Unió (már csak a saját fennállásának érdekében is) ?
5. (Más kérdés lesz -e Európai Unió akkor, amikor nyugdíjba megyünk ? Amikor mi beléptünk az EU-ba már sejthető volt, de Románia, Bulgária, a keleti bővítés után bizonyossá vált az Európai Unió bukása.... Ami nem ment a Római Birodalomnak,Nagy Károlynak, Luxemburgi Zsigmondnak, Napóleonnak, Hitlernek, Sztálinnak stb. az most se fog menni... :-D :-D)
shua55 2010.11.24. 19:13:23
"a mai Európában az államcsőd több országnál egészen közeli - Írország, Görögország - pontosan a rossz gazdálkodás miatt, de az ottani bankok nem mentek csődbe"
Ez több helyen sántít. Egyrészt a válság során számtalan bank csődbe ment, ráadásul elsősorban a kisebb kevésbé tőkeerősek, ilyenre azért talán akad példa a magyar mnyp piacon is. Másrészt, én nem a bankok csődbemenetelével érvelek, mégha van is arra esély. Amiről én beszélek, az egy államcsőd esetén bekövetkező gyakorlatilag elkerülhetetlen valutaleértékelődés.
Ezért a helyzet a következő: a mynp magától is csődbe mehet és így úszik el az ott lévő pénz, de ha az állam csődbe megy, akkor is elúszik a mnyp-nál lévő pénz, mivel egyrészt jelentős része állampapírban van, másrészt a leértékelődést nem kerülheti el a maradék része sem.
A hozamokkal kapcsolatban:
@Zabalint: Igen ám, de a mnyp-ak pénzügyi szempontból sem jók, ha rendszerszinten kezeled a kérdést, és nem ragadsz le annál az érvnél, hogy EZ AZ ENYÉM!
Mivel a nyugdíjkassza veszteséges, ezért csak akkor lenne jó megoldás a mnyp pénzügyi szempontból, ha az átlaghozama immár nem csak a befektetési adó+infláció+kockázat hármast haladná meg, hanem ehhez hozzá jön még a magyar állam által felvett hitel kamatköltsége visszaosztva az összes mynp-i befizetőre. Azért nekem senki se mesélje, hogy az elmúlt 10 év átlaghozama 15-20 felett volt, és hogy a jövőben is tartható a legalább 15 %.
Egész egyszerűen az állam által felvett hitel kamatterhei miatt halva született az egész, és mivel az állam is adóból tartja fel magát, ezért gyakorlatilag te buksz rajta, mégha ezt nem is olyan könnyű belátni, mint az EZ AZ ENYÉM? NEM ADOM! érvelést.
@Battlestar Galactica: Melyik nyugati országban tértek át ilyen módszerrel kiróvó-felosztó rendszerről magánnyugdíjra? Milyen rendszer működik egyébként teljesen jól mondjuk a skandináv országokban?
Látom, hogy nem értetted meg, hogy miért is nem a tiéd az a pénz, mivel kicsit elvontabb gondolatmenet, mint az "amire rá van írva a nevem, az az enyém".
para_noir 2010.11.24. 19:13:28
Martian (törölt) 2010.11.24. 19:16:04
KANADA 2010.11.24. 19:16:31
wes_montgomery 2010.11.24. 19:16:32
Semper Fidelis 2010.11.24. 19:18:49
Imádom ezt a rinyát!! Az nem zavart, mi, hogy idén kaptam 1.400.000 forint jutalmat, és ebből 584.000 forintot kaptam meg. 8 éve fizetem a k. magas adókat, csak azért, mert tanultam, és olyat dolgozom, amihez sokan nem értenek! Havi bérem felét viszi az állam!!! Közben meg tele vagyunk minimálbéres vállalkozókkal, akik mercivel meg bömössel járnak. A minimálbéresek jó része zsebbe kapja a pénzt, míg aki rendesen adózik, az nem jut egyről a kettőre.
Alvarez 2010.11.24. 19:20:15
wes_montgomery 2010.11.24. 19:21:18
KANADA 2010.11.24. 19:22:34
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 19:22:43
Egyébként a másfél millás jutalmadból 600ezer arányaiban még mindig több, mint egy Tecsós ismerősöm, aki karácsonyi jutalomként kapott egy doboz szaloncukrot.
Persze te biztosan többet tanultál, talán még többet is melózol, és a munkádban is nehezebben tudnának pótolni, de ettől még mindig te keresel jobban, neked kell többet adni a közösbe.
Alvarez 2010.11.24. 19:23:28
Mindfield 2010.11.24. 19:23:59
Építsünk erőművet!
ökörpöröly 2010.11.24. 19:24:02
Ezzel a FIDESZ bolsevikjai eltörölték Magyarországon a nyugati típusú demokráciát. A következőkben számíthatunk a lakástakarék pénztárakban felgyülemlett lakossági megtakarítások államosításával.
Akinek van módja, az minden megtakarítását vonja ki Magyarországról és helyezze el a környező demokratikus államok pénzintézeteiben!
shua55 2010.11.24. 19:26:21
para_noir 2010.11.24. 19:27:05
KANADA 2010.11.24. 19:28:06
ökörpöröly 2010.11.24. 19:28:23
Mivel, 20 év alatti nyugdíjjárulék fizetés alatt nincs állami nyugdíj-kötelezettség, így nem áll ellentételezés, ami ellenes a "járulék" fogalmával!
Hol vannak a kormány jogászai? Hazaárulók és nemzetrablók! Rákosi és Sztálin méltó utódjai!
RogerNyul 2010.11.24. 19:29:20
bécika 2010.11.24. 19:31:05
Alvarez 2010.11.24. 19:33:02
Csőd esetén egy elismert követelést nem tud fizetni a szervezet. Ha az mnyp összes befektetése 0 értékűvé válik, akkor a követelés a 0-ra vonatkozik. Itt a csőd egyszerűen nem értelmezhető. Ez olyan, mint amikor brókercégen követelsz bármit, amikor a részvényár 0 lesz.
Martian (törölt) 2010.11.24. 19:33:05
Szerintem most nem a magánnyugdíj megtakarításokat államosítják, hanem hanem az állam által elvont, de privát számlán vezetett pénzeket rakják vissza a közösbe.
Kivlov 2010.11.24. 19:33:52
ennyi! végre nem a kamuzóknak kedvez az adórendszer...
Semper Fidelis 2010.11.24. 19:35:10
Az irigykedőknek meg annyit, hogy lehet könyvet venni, az internetről eoktatást végezni, és dolgozni. .NET az most nagyon megy. Az én fizetésem lófütyi, egy jó programozó havi egy milka alatt oda se szagol.
NEM IRIGYKEDNI KÉNE, HANEM TANULNI!
ökörpöröly 2010.11.24. 19:35:50
Emellett, a nyugdíjpénztári megtakarítást örökölhetik a gyerekeid, egyben kiveheted stb..
Ez volt a tömegek részére messze a legnagyobb öngondoskodási projekt. Tudod, amit a romlott, mocskos nyugati demokráciákban is fontosnak tartanak. A sok hülye, ostoba, amerikai, német, osztrák nyugdíjas meg a magánnyugdíj pénztárak által utalt nyugdíjból nyomorog!:)
Te egy ritka nagy bolsevik lehetsz!
funfun 2010.11.24. 19:36:45
shua55 2010.11.24. 19:37:04
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 19:38:30
Az, hogy valaki munkája pótolható, még nem jelenti azt, hogy nyomorognia kéne.
Semper Fidelis 2010.11.24. 19:38:57
greycup 2010.11.24. 19:39:36
"A mnyp-ba átirányított pénz sosem volt a te tulajdonod."
Ugyan miért nem? Cserébe lemondtam a leendő állami nyugdíjam 25%-áról.
kvadrillio 2010.11.24. 19:39:52
Elveszi a Viktor a magánnyugdíj pénzeket, 3 millió munkavállalótól, zömmel alkalmazottak !
Ezek az adófizetők is !
DE !!!
Mikor vesz el azoktól, akik nem fizetnek adót és 4 millióan vannak ???!!!
shua55 2010.11.24. 19:41:53
Ergo nem a saját nyugdíjad 25 %-ról mondtál le, hanem a szüleid vagy adott esetben nagyszüleid nyugdíjáról.
MiKeyRuLeS 2010.11.24. 19:41:58
Kár itt sírni.
szefós 2010.11.24. 19:42:34
De ha megdöglök, a gyerekem kapta volna. Így meg lófaszt fog kapni a seggébe. Nem érdekel milyen különadókkal szívatnak engem, de a gyerekem zsebébe ne turkáljanak már jó előre.
Kivlov 2010.11.24. 19:42:59
+ tedd hozzá a több100ezer C-t, aki soha életében nem dolgozott és nem is fog, meg az utódai sem.
a máv-bkv-posta és társaik tolvajait. a 40 évesen nyugdíjas exrendőrségi aktatologatókat, stb.stb.
20 éve vegyunk a f*sz rossz oldalán. ezért nem volt érdemes rendszert váltani. antallt kellett volna tarkón lőni 20 évvel ezelőtt...
Alvarez 2010.11.24. 19:43:25
Semper Fidelis 2010.11.24. 19:44:04
Na megyek fürdetni a kisfiamat, további jó acsarkodást.
Annyit azért hozzátennék, hogy ha a magamfajta programozó vállalkozni kezd, és magát bejelenti minimálbérre, akkor lóf.szt sem láttok az adóbmól. Aztán lehet osztani az észt tovább. KI fogja fizetni a sok jövedelemadót? A minimálbéresek?? Fittyfenét se fizetnek be. Én havi 360 ezret tolok az államnak....
ökörpöröly 2010.11.24. 19:45:27
Nem ott vezetett pénzről van szó, hanem arról, hogy a magánnyugdíj pénztár tagjai lemondtak az állami öregségi nyugdíjuk egy részéről azért, mert az állami nyugdíj bizonytalan. Az állami nyugdíj egy részének lemondása fejében az állam engedélyezte, hogy öngondoskodás keretében, a várható nagyobb hozam és a nem állami nyugdíj biztosítása érdekében külön gyűjtsék és kamatoztassák a megtakarításaikat.
Ezzel vége a jogállamiságnak és a jogbiztonságnak. Ettől a pillanattól kezdve én mindenkinek azt ajánlom, hogy megtakarításait azonnal helyezze el külföldi, demokratikus államok pénzintézeteiben, mert ezzel a lépéssel olyan mértékben sértették meg a magántulajdon szentségét, hogy bármi is történhet az állampolgárok megtakarításaival.
Hogy akar a FIDESZ így gazdasági fejlődést? Teljes jogbizonytalanság van, az alapvető demokratikus jogokat sértik meg nap, mint nap.
Én már most nekiálltam a család részére keresni azokat az osztrák bankokat, ahol lehet online is kezelni a befektetéseket. Mindenki másnak is azt tanácsolom, hogy fontolja meg megtakarításai kimentését, ha nem akarja veszélyeztetni megtakarításait.
shua55 2010.11.24. 19:46:34
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.11.24. 19:46:52
RaSHaWeRaKH 2010.11.24. 19:46:57
Ezek a (most már nem) srácok ugyan olyan pofátlanok, mint amilyenek 12 évvel ezelőtt voltak és amiért 8 évvel ezelőtt elveszítették a választásokat.
Csak most éhesebbek.
Pár órával ezelőtt még mérgelődtem - most már nem érdekel. Valószínűleg a fizum az eddigi becsületes megoldás helyett minimálbér+zseb kombináció lesz a zsebes részből meg saját megtakarítás.
Aki teheti, tegye ugyanezt.
Egyébként a demográfiai problémákért ne aggódjatok.
Bár Gulyás Gergely abszolút irreálisnak mondta, hogy a mai Magyarországon be lehetne vezetni a teljes abortusz tilalmat, de a KDNP ragaszkodik hozzá, hogy a magzat életének védelme mint érték, bekerüljön az alkotmányba és ez úgy is azt fogja eredményezni, hogy kizárólag az anya életének védelme érdekében lehet abortuszt végrehajtani. Ez azt jelenti, hogy ha bűncselekményből eredeztethető a terhesség, vagy kiskorú a várandós anya, akkor is tilos az abortusz.
Demográfiai probléma megoldva. ;)
:) Vicces ez az ország... Vagy lassan én bolondulok meg tőle?
kurtakocsma 2010.11.24. 19:47:40
Ez a jövő évvel eltapsolásra kerül (azonnal, követhetetlenül), helyette csak a jövőbe vetett hitem marad, hogy majd 30 év múlva majd az állami rendszer olyan lesz, hogy úgy bánnak velem, aki megbecsült, dolgos tagja volt valaha a társadalomnak.
Számoltok itt hozamokat bebukást. A mnyp-aknak kötelező jelentős százalékát államkötvényben tartani a tőkét, a kockázati rész 10% alatt kell legyen. kb. egyszerre csődöl be az állammal.
Ám ha nem is igy lenne, akkor is csak úgy járnál mint most (elveszik, nem örökölheti senki, nem kapod meg), csak most ki is lett mondva, hogy ha azt a 10%-ot továbbra is magánban akarod tartani, akkor tuti tojnak a fejedre majd 10-20-30 év múlva!!! Azt ne feledjük, hogy a munkáltató most is 26%-ot fizet nyugdíjra, most ezt megfejelik ezzel a 10-zel + a 3000 milliárd Forint egyszeri eltapsolással könnyen áthágnak minden vállalt kötelezettséget, de ne feledjük, hogy ez a pénz 10-15 év félretett pénze a távoli jövőre...Semmi garancia és konkrétum nincs az állami rendszer nyomonkövethető jellegének kiépítésére, sokan meg is hökkennének, hogy eddig a munkáltató által fizetett járulékokból mennyi jött össze,s mennyi fog még, s ebből mennyit látsz örökölhető, egy összegben felvehető formában? Senki nem tudja szerintem. A 20-30 évvel öregebb önmagamtól most jelen időben az egy főre eső teljes államadósság felét (harmadát) elveszik folyó kifizetésekre. Konkrétan nem most szúrnak ki velem, hanem az elmúlt 15 éve félretett pénzemet húzzák ki, melyet követhetően sosem kapok meg.
shua55 2010.11.24. 19:47:52
para_noir 2010.11.24. 19:49:05
Alvarez 2010.11.24. 19:49:11
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 19:50:55
Ezt a helyzetet akarta elkerülni az átmenet a teljes (vagy majdnem teljes) öngondoskodásba, ahol azt a pénzt, amit a mostani befizetők pótolnak ki az élhető nyugdíjakhoz, banki hozamokból fedezték volna.
Ezt akarja most megszüntetni Orbán, hogy hozzájusson a pénzhez, amit majd elkölt, és a következő kormány meg visszafizet, mert jogellenesen vették el.
Thebat 2010.11.24. 19:52:28
greycup 2010.11.24. 19:52:29
Ezt mind értem, láttam már piramisjátékot. :) Csak azt nem, hogy ebből miért következik az, hogy ez a pénz nem az enyém. Nekem utalta át a munkaadó, az államnak annyi köze van hozzá, hogy átmegy az APEHen.
Ld. Index Szájbarágó
index.hu/belfold/2010/10/27/fizess_havi_tizezret_a_nyugdijasoknak/?rnd=785
Kié az a pénz, ami a kötelező magánnyugdíj-pénztárba kerül? c. kérdése.
Ezek szerint aki pl. meghal nyugdíj előtt, az kifejezetten erkölcsös, követendő példa. Csak tesz a rendszerbe, de nem vesz ki. Nem lop meg senkit. LOL...
Alvarez 2010.11.24. 19:53:40
Kivlov 2010.11.24. 19:54:08
azt tesszük. a jövő évi adócsökkentés 10%os nettó többlete megy hosszú távú megtakarításba...
Kivlov 2010.11.24. 19:55:41
a kinnlévőségei után (adótart.) szaladgál. múltkor kaptam egy állásajánlatot az ezzel foglalkozó állami cégtől. szimpla munkatárs poziba 500 bruttó...
kurtakocsma 2010.11.24. 19:56:35
csirkeGL 2010.11.24. 19:57:02
Idióta bazzmeg, ennyi korlátolt balfaszt...
shua55 2010.11.24. 19:58:21
Amit anno a Horn kormány csinált az csak az államadósságot pörgette meg egy olyan rendszerrel, aminek a nettó jelenértéke már a kezdetekkor is negatív volt. De ezt csak akkor lehet átlátni, ha rendelkezel makrogazdasági ismeretekkel és megfelelő rendszerszemlélettel.
Sajnos a kádári kisember szemlélet itt nem vezet helyes útra (kis stikli, de legalább az enyém)...
Franciska18 2010.11.24. 19:59:07
shua55 2010.11.24. 20:00:15
Semper Fidelis 2010.11.24. 20:00:59
Alvarez 2010.11.24. 20:01:37
Mert az állam szarul működik. Pont ezért nem szabad rábízni a pénzt. Ma láttam az utcán egy terepjárót parkolni rokkant igazolvánnyal. Az hagyján, hogy nem fizetett, de még az egyetlen rokkanthelyet is elfoglalta.
És ki adta ki neki az igazolványt hozzá? Az állam. Ennyit róla.
ojcabojca 2010.11.24. 20:02:03
Szputya 2010.11.24. 20:02:37
Alvarez 2010.11.24. 20:04:06
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.11.24. 20:05:51
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 20:06:37
Addig kell a nyugdíjakat az aktuális (és a magánrendszer miatt csökkenő) állami pénzekből kigazdálkodni, amíg a mnyp-sek első rohama nem megy nyugdíjba, illetve amíg vannak olyanok, akik csak az államtól kapnak. Utána sokkal könnyebb lesz, hiszen a saját (kötelezően) félretett pénzedből fogsz élni inaktív korodban, az államnak meg nem kell erre annyit költeni, mint most. És átláthatóbb is lesz, hiszen a pénztár köteles elszámolni, az állam meg nem.
csirkeGL 2010.11.24. 20:06:47
"a mai törvényben. holnap majd írnak egy másik törvényt, ha kell a zs"
Na ez kevés, mint szarban a vitamin...
Akkor mi lenne ha majd holnap nyavalyognál, amikor valami valóságalapja is lesz?... Sereg megsavanyodott komcsi...
shua55 2010.11.24. 20:06:58
Kivlov 2010.11.24. 20:08:28
ahogy tette azt a "nem kell félni, nem fog fájni..." kamudumánál...
Fleurs Du Mal 2010.11.24. 20:09:17
Alvarez 2010.11.24. 20:11:08
RaSHaWeRaKH 2010.11.24. 20:13:51
Részemről ennek az ígéretnek is annyi hitelt adok, mint bármelyik eddigi kormányénak. (Kutyaütő az összes.)
Ha a pokol befagy, készséggel elhiszem.
Alvarez 2010.11.24. 20:15:32
R1200Gs 2010.11.24. 20:17:16
Kivlov 2010.11.24. 20:19:06
ennyi. ezen nem is kell csodálkozni.
'89ben mindenkit tarkón kellett volna lőni, akinek vezetői szinten köze volt az előző rendszer népnyúzásához. aki lentebb volt, azt csak elzavarni a közéletből. más lenne. lenne elrettentő példa mindenki előtt. de halvérűek voltunk...
ojcabojca 2010.11.24. 20:19:33
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 20:21:50
ojcabojca 2010.11.24. 20:22:19
R1200Gs 2010.11.24. 20:25:29
autót kaptak érte
és most mennek nyugdíjba..
Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.24. 20:25:30
Johnny Matolcane: Keresztapa, nem tudom, mit tegyek. Az emberek nem akarják nekünk adni a nyugdíjukat.
Don Vittorio Orbalone: Mi van veled? Ez az Európai Unió belőled is buzit csinált? Úgy sírsz, min egy nő.
Johnny Matolcane: De vége a költségvetésemnek, ha nem lépnek át. Tönkretesznek, kiröhögnek!
Don Vittorio Orbalone: Menj haza! Hat hét múlva az emberek neked fogják adni azt a pénzt.
Johnny Matolcane: Késő, már egy hónapja támadjuk a magánpénztárakat, és senki sem akar magától átlépni.
Don Vittorio Orbalone: Az én ajánlatomat nem fogják visszautasítani. Készülj, holnap sajtótájékoztatót tartasz.
ursus artos 2010.11.24. 20:26:00
Azt nem értem azért, hogy 1998-tól a nyugdíjkasszából kitalicskázni a havi 9,5%-ot az miért nem volt baj, azoknak, akik most hőbörögnek? Uyganis az a pénz hiányzott a rendszerből. És, mint azt shua55 írja nagyon helyesen az akkori nyugdíjasoktól lett elvéve. helyette hitelt kellet felvenni. A kamat miatt meg másra nem jutott pénz. Például autópályára, kórházreformra.
Az, hogy kötelező volt belépni 1998-ban miért nem alkotmányellenes? Miért nem sértette a szabdságjogodat.
Abból meg ki kell jönni, hogy itt valaki is előrelátóan 10 éve spórol és gyűjt a nyugdíjára. Egy frászt. A magyar nem tud spórolni.
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.11.24. 20:26:22
Én sosem tudnám átverni az összes haveromon, munkatársaman, stb hogy ilyeneket mondjon, mint matolcsi
Alvarez 2010.11.24. 20:27:27
Kivlov 2010.11.24. 20:28:15
Alvarez 2010.11.24. 20:32:18
Azt próbáld megérteni, hogy ha most baj van, akkor 20 év múlva tízszer ekkora baj lesz. Nincs minden szempontból jó megoldás. A mostani nyugdíjakat azért kell visszavágni az mnyp befizetés mértékével, hogy 20 év múlva lehessen egyáltalán bármit fizetni.
para_noir 2010.11.24. 20:33:37
Pistie 2010.11.24. 20:33:50
legeslegujabbkor 2010.11.24. 20:34:49
Alvarez 2010.11.24. 20:35:06
R1200Gs 2010.11.24. 20:37:33
Bert 2010.11.24. 20:38:50
Így van, hamarosan megyek Bécsbe számlát nyitni.
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.11.24. 20:41:37
Áh, felesleges.
Lejelentik az itteni Apeh-nél és ha akarják, azt is megszerzik.
A magántulajdon a kapitalisták rákfenéje és az vitte válságba a világot. Most visszavonták, hogy megóvjanak minket a saját fogyasztási és befektetési döntésaink terhétől
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.11.24. 20:43:58
Így soha nem is fog megtanulni spórolni.
azon vinnyogunk, h mit tett az öngondoskodással a kommunizmus, de most sem merik ránk bízni a dolgot.
Érdekes módon a buta kínaiak, akiknáél nincs nyugdíj, spórolnak, mint atom.
Az ember alkalmazkodó állat. És ha nem a magántulajdonhoz, akkor máshoz fog majd alkalmazkodni.
ursus artos 2010.11.24. 20:45:02
a jó megoldás az öngondoskodás. De az odavezető út 40 évig tart.
ursus artos 2010.11.24. 20:47:29
(Persze ez régebben volt, még az 1 gyerek / cslád előtt.)
R1200Gs 2010.11.24. 20:47:39
ursus artos 2010.11.24. 20:48:49
ursus artos 2010.11.24. 20:50:17
ursus artos 2010.11.24. 20:51:14
Tehet róla?
Alvarez 2010.11.24. 20:53:49
ursus artos 2010.11.24. 20:54:39
A ma ugyanis világos: ki kell törni az adósságcsapdából, és be kell indulnia a gazdaságnak. Ez a program. Csak Lengyel László nem tud rendszerben gondolkodni, azért tűnik neki minden kapkodásnak.
ursus artos 2010.11.24. 20:56:58
Ehh
ursus artos 2010.11.24. 20:57:49
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.11.24. 20:59:13
A nyugdíjkasszába meg tőlem ment.
Igazad van, nem tiltják meg h még ezen felül félretegyél, csak a jattot így is elveszik.
Mert ha azt mondták volna, hogy vidd mindet a magánba, vagy hozd vissza apucihoz, még garancia nélkül is a magánban maradt volna mindenki.
Amúgy úúúgy hallom a szövegeden a fejtágító mítingen tanultakat.
"Kitalicskázták" a pénzt. Menj an MNO-ra kommentelni, ott úgyis arról van szó, h 2000%-on áll a kormány töretlenül. Mit idegesíted itt magad, vége a talicskázásnak. Rossz nekünk, jó a vezérnek. Mindenki hátradőlhet.
A talicskázást, ahogy te hívod azért találták ki, mert az állam már most is több nyuggert tartalmaz, mint dolgozót. És ez csak rosszabb lesz, tehát az állami nyugdíj nincs garantálva, sőt. Oda egyre kevesebb pénz megy majd be, kábé mintha a mai befizetett 9,5%-odat kapnád mai értéken zsebre nyugdíjas korodban.
Alvarez 2010.11.24. 21:01:21
A növekedés beindulása a kormány intézkedéseinek köszönhetően? Ezt még a KT is viccnek minősítette, fel is oszlatták a bandát.
MrR2008 2010.11.24. 21:01:24
Bert 2010.11.24. 21:01:28
Jó, akkor nem Bécsbe megyek. De megyek. Első körben csak számlát nyitni, másodkörben magamat is viszem.
R1200Gs 2010.11.24. 21:03:15
Alvarez 2010.11.24. 21:03:34
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.11.24. 21:05:42
MoxNox 2010.11.24. 21:07:24
hvg.hu/hvgfriss/2010.47/201047_uj_mediatorvenytervezet_szo_bennszakad
megint 2010.11.24. 21:08:44
gitáros 2010.11.24. 21:09:02
Figyu, te buta paraszt, pontosan ezt csinálják már egy ideje. De nyald nyugodtan tovább azt a szaros alcsúti segget, ha annyira ízlik...
R1200Gs 2010.11.24. 21:09:51
gitáros 2010.11.24. 21:10:02
Pontosan ennek a lépésnek a valószínűségét saccolgatom egy ideje... Mi az isten gátolhatná meg benne ezeket a barmokat?
Art'Úr 2010.11.24. 21:10:56
MrR2008 2010.11.24. 21:11:32
Politikusnak csak azt hiszem el ha meghalt, azt is csak akkor, mikor a hamvaiból készült gyémántot a kezembe vehetem.
R1200Gs 2010.11.24. 21:13:55
Kivancsi 2010.11.24. 21:14:47
nem tudom mit kell a nyogdijon annyit lovagolni!!
a nyugdijra befolyik X forint..
ezt az X forintot el kell osztani 3.xx millio fele.. bizonyos szabalyok szerint figyelembe veve a jogosultsagot...
ha honaprol honapra kevesebb fog jut..
hat keremszepen tetszett volna tobb gyereket csinalni!
vagy az allamnak kene tobb befizetot/munkahelyet teremteni vagy tamogatni!
DE az nem megy hosszutavon hogy minden honapban az X hez az allam meg hozatesz Y-t!!
Nyugdijasnak meg tudomasul kell venni hogy nem annyi kap amenny jarna!!
hanem amennyi jut!!!
meg is van oldva a nyogdij mizeria....
anton.chigurh 2010.11.24. 21:16:44
- cinikusan "választásnak" hív egy gyakorlatban kötelező átléptetést
- mindezt 45 nap alatt a karácsonyi időszakban...
- már egy hónapja át lehet lépni, de még csak most körvonalazódnak a szabályok - és ne feledjük, hogy pl. Lázár a saját törvényéhez adott be 3-4 saját módosító indítványt, ami egy kicsit skizofrén és akkor még nem beszéltem az "egyéni képviselői indítványokról" amit váratlanul támogatni fog a frakció.
- a felhalmozott összeget az adócsökkentés és különféle napi osztogatóprogramokra költi, ahelyett hogy kiegyensúlyozná a demográfiai ingadozásokat. A jelenlegi időszakban ugyanis tartalékokat kellene képezni a felosztó-kirovóban is, ha nem akarunk radikális nyugdíjcsökkentést a következő években.
- a felosztó-kirovónak egyensúlyban kellene lennie, de ha az összes járulékot az államiba fizetjük akkor is 540 mrd még hiányzik (900-360). És a Ratkó-korosztály nyugdíjbalépése miatt még csak most fog igazán romlani az egyenleg.
A jelenlegi javaslat legnagyobb problémája, hogy rövidlátó pénzherdálásra irányul és emiatt kell megakadályozni. Úgy tűnik, hogy 8 év ellenzék és fél év kormányzás kevés volt egy épkézláb javaslat megszüléséhez.
Reményi 2010.11.24. 21:19:49
Mit kíván a magyar nemzet
1. Kívánjuk a sajtó szabadságát, a közmédiumok és a médiahatóság ne álljanak kormányzati irányítás alatt.
2. Stabil alkotmányt, mely a mindenkori kormányt a demokrácia szükséges korlátai közé szorítja.
3. Független Alkotmánybíróságot.
4. Független Köztársasági Elnököt.
5. Független Nemzeti Jegybankot.
6. Független bíráskodást.
7. Független Számvevőszéket, és állami gazdálkodást ellenőrző szerveket.
8. A magánnyugdíjpénztári vagyon államosításának és felélésének azonnali leállítását.
9. Felelős, a jövő nemzedékekre is gondoló gazdálkodást.
10. A pártpénzek forrásainak átláthatóságát.
11. Kölcsönös megértésen alapuló külpolitikát.
12. Az Európai Unió demokratikus normáihoz való közeledést.
Legyen béke, szabadság és egyetértés.
VLADISZLAV 2010.11.24. 21:25:25
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.24. 21:26:36
Ezek pofátlansága már határtalan, meddig tűrjük magyarok?
Amihez hozzányúlnak, csak a balhé, a törvénymódosítás, a demokrácia megcsúfolása.
Csak az utca marad úgy tűnik, mert ilyen impotens ellenzékkel nem lehet mit kezdeni.
Állítsuk meg az orbáni ámokfutást!
ojcabojca 2010.11.24. 21:28:59
dzsekwolf 2010.11.24. 21:29:24
Mekkora faszság.Megint a jól keresők járnak jobban.Az istók basssza meg!
Kivlov 2010.11.24. 21:30:05
erről van szó. plusz aki életében nem dolgozott, az kapjon egy 10est havonta, h legyen neki kenyérre. ha meg elkezd bűnözni "cserébe", azonnal felhúzni az első fára aztán mutogatni élő TV adásban...
dzsekwolf 2010.11.24. 21:30:22
Kivlov 2010.11.24. 21:32:00
milyen megint? 500 nettó/ hó alatt mindenki rászoruló ebben az országban ilyen árak mellett. és végre nem a kamura bejelentett BMW-seket segítik...
dzsekwolf 2010.11.24. 21:35:35
RaSHaWeRaKH 2010.11.24. 21:41:02
Szerintem ez érdekes kezdeményezés:
www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1
azazello 2010.11.24. 21:41:55
www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1
A tulajdon szentségért, a magánynyugdíjpénztári vagyonunkért, a jogállamért.
Kérlek továbbítsd, ha egyetértesz.
Pártoktól függetlenül, léci léci.
Most kezd szerveződni spontán a facebook-on!
papas 2010.11.24. 21:45:05
a tippen gyurcsány, meg demszky volt. tévedtem. sajnos. ez sokkal nagyobb és brutálisabb.
45 nap aztán szevasz, elképesztő. azok a forradalmárok akik az elmúlt négy évet az utcán töltötték most vajon mit csinálnak? örülnek, és közben egymás hátát veregetik, hogy: ez az, megcsináltuk, megyünk vissza a kommunizmusba.
most komolyan, mi lesz még itt?
Kivlov 2010.11.24. 21:47:39
kutyát nem érdeklik az ilyen jogállam féle kamudumák. pénzből élünk, nem lőzungokból. tisztességes fizetést! ott kezdődik minden. Az meg jövőre valamivel több lesz, aztán majd meglátjuk...
ökörpöröly 2010.11.24. 21:49:01
Én mindenkinek azt ajánlom, hogy a rövidtávú kiadásokon felül minden pénzügyi megtakarítást külföldi bankokban tartsanak. Ilyen jogbizonytalanság mellett az állam bármikor ráteheti az állampolgárok megtakarításaira. Ugyanúgy, ahogy megtette a nyugdíjpénztári tagok által birtokolt magánynyugdíj pénztárak esetében is. Azaz, a magánvagyonhoz nyúlt! Természetes magánszemélyek által tulajdonolt vagyont lop el!
Osztrák bankoknál ausztriai bankszámlát (!) már lehet nyitni Magyarországon is. Az osztrák bankszámlán lévő pénzhez nem tud hozzájutni ez a tolvaj banda, nem tudják ellenőrizni, ugyanis nincs információszolgáltatási kötelezettségük az osztrák bankoknak!
Tehát, most már nem csak a felső középosztálynak és a felső tízezernek érdemes külföldön tartani a pénzt, hanem minden megtakarítással rendelkező családnak. Egyébként egy átlagos bankszámla vezetési díja havi 4-6 euró, emellett több ezer befektetési lehetőséget kínálnak.
dzsekwolf 2010.11.24. 21:51:53
ökörpöröly 2010.11.24. 22:01:39
sterimar 2010.11.24. 22:07:46
Ilyen marhaságokat a tenyésztett prolik hordanak össze.
Szerinted mennyit dob be a közösbe, akinek évi 1,5 milliós a jövedelme és mennyit az, akinek 15 millió? Akkor ki fedezi, kinek a milyét?
Na ezt át kellene gondolni és csak utána beszélni marhaságokat.
lyken 2010.11.24. 22:10:59
Idn február-március körül jópáran kiröhögték Viktor azonnali és nagyarányú adócsökkentését, már jó előre. Na akkoriban olvastam ilyeneket és hasonlókat. Segond, csak így tovább, büszkén előre. Narancsot a szájba, fejet a homokba, segget magasra.
saetta26 2010.11.24. 22:11:39
A nyugati (típusú) demokrácia összedőlése részben igaz, de talán nem lep meg, ha azt mondom, ezt nem a hazai nyugdíjpénztárak "államosítása" jelzi, hanem egy évek óta egyre nyilvánvalóbb folyamat, ami a túlfogyasztás, eladósodás, nyersanyaghiány és az elöl írtakkal egyébként összefüggő (TÁVOL)KELETTEL fennálló katasztrofális kereskedelmi egyensúlytalanság egyértelmű következménye.
Ebben a világban egyre durvább túlélési mechanizmusok indulnak el, ilyen ez a nyugdíjdolog is, ilyen az az egyébként marha természetes dolog, hogy az EU nem, vagy egyre kevésbé akar "sikkasztóknak" támogatást adni (4-es metro, Margit híd?; vagy éppen Görögország.)
Szerintem halott ötlet volt a magánnyugdíjrendszer, volt mér ilyen sok helyen, vagy a háború vitte el, vagy a válság, vagy a háború utáni államosítás.
Olyan is volt, hogy egy rövid időszakban egyesek élvezték a hasznát, de az államival is volt ilyen (lásd pl. most).
Szerintem se kéne elvenni teljesen, főleg nem kellene debreceni stadionra költeni belőle, de sajna ki kell fizetni azt a 800(?) mrd forintnyi hiányt, amit kamu pályázatok/beszerzések miatt, sanszos, hogy elbukunk, hacsak nem állnak le ezek a beruházások.
Úgyhogy vegyünk egy mély levegőt, aztán gondolkozzunk mi legyen a következő 2 évben... mert 5-10 évre csak a jós lát, meg az optimista, de túl sokat azért ne várjunk...
De nézhetjük úgy is, mint egyes befektetéselemzők a tőzsdei krachot. Nem elveszik az érték, csak eddig hittük, hogy van valamink, ami nem is volt...
HA eladjuk valamennyien az autónkat Kínának, talán visszanyerjük a nyugdíjunk egy részét...
Nem cinikus hozzászólásnak szántam, de egyetértek azokkal, akik szerint, 20 év múlva semmi jelentősége sem lesz ennek az egésznek.
Ja és engem nem kérdeztek meg anno, hogy akarok-e magánnyugdíjpénztárba menni. NEM VOLT VÁLASZTÁSOM. Szívesen tettem volna én félre (kötelezően - levonásos elven) magamnak, ha hagyják... Ugyanúgy megvehettem volna az állampapírt...
SAetta
Anark 2010.11.24. 22:12:38
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 22:15:49
magyarul: aki e határ felett keres, az többet visz haza havonta, aki alatta az kevesebbet. ez szerinted mit jelent?
_izée 2010.11.24. 22:17:59
kemény lehet ma a fideszes bérkommentelők élete.
...meg az agyhalott tapsikolóké is.
én szerényen csak annyit mondok: Kurva anyád fidesz!
R1200Gs 2010.11.24. 22:18:36
Tibike15 2010.11.24. 22:19:37
ökörpöröly 2010.11.24. 22:24:43
Sokan vannak, akiknek 5-6 millió forintjuk halmozódott fel a magánnyugdíj pénztárakban. Ezek főleg azok, akik teljes fizetésükkel voltak bejelentve, illetve aránylag magas bruttó fizetést kaptak. Tőlük ellopnak 5-6 millió forintot, és kapnak egy semmire se jó ígérvényt a jövőre.
Magyarország kiírta magát Európából. Megölte az öngondoskodás egyik legfontosabb alapját.
Itt látta az ember, hogy mit tett be, látta, hogy mennyi van a számláján, és eddig tudta, hogy majd egyszer hozzá fog jutni.
Én azt mondom, hogy ez a lopás olyan jogbizonytalanságot szült a magánvagyonnal kapcsolatos jogok területén, aminek iszonyatosak a kilátásai.
Ennek következtében egyetlen egy magyarországi pénzügyi megtakarítás sincs biztonságban, melyre az állam szabadon ráteheti a kezét.
Ezért a józan ész azt diktálja, hogy a felhalmozott megtakarításokat külföldre menekítse az ember. Olyan helyre, ahonnan az állam nem tudja ellopni.
R1200Gs 2010.11.24. 22:26:14
Minden állam halála a korrupció! Mo-on ez nemzeti sport!
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.24. 22:31:42
azért másolom be ide, hogy őt is lehessen mocskolni, és máglyára küldeni, ahogy mi felvilágosultak szoktuk intézni a dolgokat:
"
Dagadt Botsáska 2010.11.24. 22:19:12
Drága kis liberális barátaim, látom, hogy nagyon lelkesen rázzátok a kezetekbe adott csörgőt, illik is hozzátok, hiszen nagyjából addig láttok, mint a szefo-s hülyegyerek, akinek csak az a fontos, hogy enni, inni, minden nap tiszta pelenkába szärni lehessen.
A jövőről azt gondoljátok, amit véleményapátok-anyátok mesél nektek, de önálló gondolatot hogy is várhatna el az ember tőletek, hiszen ez az egy csörgő is milyen jól leköt benneteket.
Tegyétek le most egy percre azt az ostoba csörgőt és nézzünk körbe, hátha a segítségemmel felfedeztek valami újdonságot, patásördöggel, szőlőbányákkal, körbeaggatott liberális gyerekágyatok rácsain túl.
Azt mondjátok, hogy a kormány elveszi a pénzeteket.
Ha elveszi, akkor vissza sem adja, ugyebár, vagyis nézetetek szerint, ti már soha a büdös életben nem kaptok nyugdíjat, szerintetek ez reális gondolat? Szerintetek meddig létezik az a kormány, az a párt, amelyik nem fogja kifizetni a járandóságát a jövő legnagyobb szavazóbázisának? Ennek azért fussatok neki még egyszer...
Azt mondjátok, mi lesz, ha az államot csődbe viszik a politikusok és elveszik a pénzetek.
Egy piaci alapon működő nyugdíjbiztosító nem mehet csődbe, igaz? Ha az állam csődbe, megy nem mindegy, hogy hol volt a pénzetek, az államnál, vagy a túlnyomó részt államkötvényekbe és forintba fektető nyugdíjpénztáraknál? Ennek is fussatok neki még egyszer…
Azt mondjátok, hogy a nyugdíjbiztosítóknál elhelyezett befektetéseket az állam garantálja, tehát ott biztonságban van.
Ha az állam garantálni tudja a nyugdíjbiztosítókhoz befizetett pénzeket, akkor az államhoz befizetett pénzeket nem tudja garantálni? Kissé ostobán hangzik, nem igaz? Ha bedől egy biztosító, akkor az állami garancia költségét az adófizetők állják természetesen, igaz, így a veszteségből mindenkire kisebb rész esik, de miért fizessen az is, akinek semmi köze az adott biztosító buktájához? Ez a garancia az államkasszát ráadásul duplán terheli, mivel az államnak, a pénztárakhoz befizetett kieső bevételét meg kell fejelnie egy minimum ugyanakkora kiadással. A kívülálló adófizetők számára megint csak remek móka más hülyeségére helytállni. Ennek is neki lehet futni még egyszer…
Azt mondjátok, hogy az állam hülyeségekre költi az így megszerzett pénzt.
Amikor a rendszerváltás megtörtént, a köztársaság egy üres nyugdíjkasszát örökölt a szocializmustól, a jövőt már akkor elköltötték. Ezt az üres kasszát azóta sem töltötték fel soha, a nyugdíjak az állam ideális működésének terhére lettek kifizetve azóta folyamatosan. Mi is változik akkor ezzel az új felállás szerint? Hogy a nyugdíjkasszáknál levő pénzt már nem tudta volna hülyeségekre költeni az állam? A végeredményt tekintve nem mindegy, hogy valami azért nem valósul meg, mert az ahhoz szükséges pénzt másra költik, vagy azért, mert az összeg be sem folyt? Ezt is át kellene még egyszer gondolnotok…
Azt mondjátok, hogy aki a magánnyugdíjpénztáraknál marad, az kevesebbet kap, mert a munkaadói 24%-ot megtartja az állam és csak a dolgozói befizetések fognak ott gyűlni.
Matolcsynak (akit én személy szerint ritka ellenszenves figurának tartok) abban igaza van, hogy a jelenlegi nyugdíjastömeget is el kell tartani valamiből és erre kell a 24%. Ez racionális indok. Annál is inkább, mivel azoknak a 24%-a, akik az állami rendszerbe fizetnek könyveléstechnikailag szintén erre ment el eddig is. Elméletileg a személy szerint jóváírt % mindkét esetben ugyanannyi lesz ezentúl is, csak megszűnik az eddigi rendszer igazságtalansága, mely szerint a magánnyugdíjpénztári tag 1-et fizet 1-et kap, az állami tag pedig 2-t fizet 1-et kap. Ehhez az igazságtalansághoz csapódik hozzá, hogy az állami garanciavállalás az állami tagot terheli tovább a mnyp-i tag javára. Ebben is fussatok még egy kört…
Azt mondjátok, hogy az állam magára hagyja a mnyp-i tagokat ezentúl.
A társadalmi igazságosság szempontjából így fair. Aki mnyp-ba fizet az vállalja a saját befektetése piaci kockázatát, mint büszke piachívő liberális, aki pedig az államhoz fizet az vállalja az ezzel járó esetleges politikai-államháztartási kockázatot. Egy újabb átgondolandó szempont…
Biztosan kimaradt egy-két traktus még a csörgőnótából, de a lényeget a végére hagytam: szűklátókörűségetek és rövidtávú gondolkodástok megakadályozza, hogy felismerjétek azt a tényt, amely az állami rendszer kockázati szintjét közel rendeli a nullához és jórészt garantálja, hogy a nyugdíjrendszer fizetőképessége állandó legyen. Ez nem más, mint a politikai kényszer. A nyugdíjasok, a társadalom egyre szélesedő és egyre meghatározóbb szavazóbázisa. A szavazásra jogosult választópolgárok lassan 50%-át teszi ki a létszáma és markánsan növekvő tendenciát mutat. Vajon melyik az, az őrült, öngyilkos politikai formáció, amely nem keresi minden erejével, ennek az óriási szavazórétegnek a jóindulatát? Ez politikai kényszer így minden ellenérvet annulál, valóban ultima ratio.
Azoknak, akik mindezeket nem értik, vagy nem akarják megérteni, további kellemes csörgőrázást, az idő a csörgősipkát is fejükre teszi előbb-utóbb…
"
kerdezoe 2010.11.24. 22:33:03
dzsekwolf 2010.11.24. 22:33:30
sterimar 2010.11.24. 22:37:13
Ezen nem változtat az sem, ha a több adót fizető kisebb arányban fog több adót fizetni. Ettől még ugyanúgy ő fizeti a kevesebb adót fizető közszolgáltatásait, fordítva. Ez elég egyszerű, nem tudom hogy lehet az ellenkező következtetésig eljutni.
ügyfélszolgálatos 2010.11.24. 22:40:40
saetta26 2010.11.24. 22:41:17
Nem mondtunk egymásnak ellent, max elbeszéltünk egymás mellett... Az egyéni jólét azt indokolja, amit TE írsz. A kollektív túlélés meg (részben) azt, amit ŐK tesznek... perzse, hogy azért teszi-e... hm...
Én csak rezignáltabban és kevésbé szubjektíven nézem azt, hogy tőlem is elveszik azt, amit Tőled, pedig (i) lehet, hogy tőlem sem kevesebbet vesznek el; (ii) lehet, hogy nekem amúgy viszont sokkal kevesebb van...
Csak
-(a1) engem ez nem lep meg; (a2) a világomban egyes dolgok néha fontosabbak, mint az egyéni anyagi jólétem...
- ezt nem (csak) a mostani FIDESZ hibájának látom, hanem (b1) a szocializmus 40 évének - főleg olajválság után; (b2) a rendszerváltásénak; (b3) a nyugati jóléti modell bukásáénak (b4) 2000-2010 magyar áljóléti politikájának; (b!!!) mindezen idő alatt az elhibázott / le se sz.rt népességpolitikájáénak
-----
Mindenütt omlik a ház, ne viccelj, hogy pont ez a magyar viskó ne dőljön össze... 2 év és sajnos lehet, hogy úgy viselkedünk, mint süllyedő hajón az egymást tipró menekülők... (országok és emberek egyaránt).
Üdv:
SAetta
sterimar 2010.11.24. 22:42:45
Az önkéntes nyugdíjpénztár az igen. Az öngondoskodás. Viszont arra kíváncsi lennék, hogy az itt hőbörgőknek hány százaléka tagja önkéntes pénztárnak. Valószínűleg elenyésző hányada. (én pl az vagyok, mielőtt a kérdés felmerülne)
karikaV43 2010.11.24. 22:43:55
saetta26 2010.11.24. 22:44:02
Ez is egy jogos észrevétel...
R1200Gs 2010.11.24. 22:44:48
ladislaus 2010.11.24. 22:46:13
amugy meg mi fáj nektek indexéknél?
sterimar 2010.11.24. 22:47:04
Ja, aki aránylag magas bruttó fizetést kap, az ennél az 5-6 milliónál többet takaríthat meg az elkövetkezendő pár évben az szja csökkentésen. Nagyon helyesen egyébként.
Na ebből tetszés szerint lehet öngöndoskodni, vagy amit a polgár akar.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 22:50:21
lehet, hogy a többet adózó még a csökkenő adójával együtt is többet fizet sokaknál, de azt a többletet, amit ő kap, azok fizetik meg, akik kevesebbet kapnak
tehát...
Lalal 2010.11.24. 22:54:01
- Legjobb tudomásom szerint, a magánnyugdíj pénztár lényege az lett volna, hogy amennyiben nyugdíjba mész, akkor az állam 75%-ot ad, a maradék 25%-ot meg a magán nyugdíjpénztárból került volna kifizetésre.
- 99-ben még kötelező volt a nyugdíj pénztárba történő belépés.
- A 4 év Fidesz idő nem biztos, 2/3-al lehet hogy 20 évre módosítják a mandátumot.
- Ja igen, mit izgul mindenki 2012-ben itt a világ vége. :-)
- Ja igen, úgy tudom, hogy a nagy egyetértési nyilatkozatban benne van (Orbánnék csinálták), hogy meg kell őrizni a magánnyugdíj pénztárakat mert az nagyon fontos
saetta26 2010.11.24. 22:54:36
Sok ilyen "enyém" veszett el
- infláció során
- háború utáni államosítással
- ingatlan és rv piaci buborékkal
... most legalább nincs (még) háború ...
----
Teljesen jogos észrevételed viszont, hogy valódi nagy gebasz miatti sokkal nagyobb korrekcióból sokkal többet lehet visszaosztani haveroknak is... Lsd POSTABANK....
Üdv:
S.
Lalal 2010.11.24. 22:57:18
sterimar 2010.11.24. 23:00:38
De aki kevesebbet kap, az azt fizeti talán meg, amit eddig nem fizetett meg. Magyarán nagyobb arányban járul hozzá a közszolgáltatásokhoz, amit valószínűleg ugyanolyan mértékben vesz igénybe.
A te "logikád" viszont azt mondja, hogy összedobjuk két korsó sörre a pénzünk, ami egyébként mindkettőnknek 500 forint. Eddig te 200-at adtál én 800-t. Ezentúl neked 300-al kell hozzájárulnod nekem csak 700-al. Akkor most erre azt mondjuk, hogy te fizeted az én söröm?
Hát elég kifacsart erre a következtetésre jutni.
R1200Gs 2010.11.24. 23:05:33
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.24. 23:05:46
Ha mi szolidaritási alapon söröznénk, és én azt mondanám, hogy 200 ft-ot tudok rászánni, te meg beleadod a többit, mert jobban keresel, akkor az új helyzetben, és a korábbi megállapodásunk alapján én erőmön felül fizetek azért, hogy te kevesebbet fizethess.
Gumimajom 2010.11.24. 23:06:50
A kökemény gáz az olyan emberek, mint te is, akiknek a kudarccal teli életében ez a "fülkeforradalom nyenyis szarság" az egyetlen igazi siker. Nézd, én is üdvözlöm hogy Fletójékat lealázta a nép a választásoknál, de az vér ciki, hogy emberek még akkor is gyávák elengedni ezt az olcsó kis közös sikert meg euforikus közösségi élményt mikor a szerveiket metszik ki a Hősök terén és még akkor is olcsó kifogásokat találnak, hogy az miért erkölcsös meg jó nekik, mert fosnak szembenézni azzal, hogy a nagy megváltójuk lenyúzza őket és akkor tényleg csak a szaros kudarcokkal teli kis életük marad. Meg az akciós sör. meg az X-Factor. Nem lehet mindenkit lekomcsizni aki nem ért egyett olyan dolgokkal, hogy az összes tehetséges ember, 4 családban születik itt mert csak ők kerülnek jó állásokban állami szférában. 24-25 évesen semmi tapasztalattal miközben ezrével van leépítés szakemberek között. Azokat akik szerint nem normális, hogy egy nagyon is jobboldali költségvetési tanácsot kiherélnek pár bírűló mondat miatt. Ahol az alkotmány bíróságot lefejezik csak mert minek az egy jogállamban. Én sem vagyok büszke, hogy majdnem rájuk szavaztam, de mentségemre: szó nem volt ilyenekről a programjukban (mondjuk semmi konkrétról nem volt szó csak a szokásos ideológiai katyvasz reménykedő tuskóknak). Az nem a nép szava, hogy biankó választást nyerek és utánna mindenre amit meg sem említettem választás elött de nekem kapóra jön azt mondom: itt a Jolly Joker: az ország 2/3 -a ránk szavazott ergo ezt akarják az emberek
Népszavazés erről? ugyanmár lári-fári nem kell az: 2 Éve még arról is népszavazást akartak, hogy a tehenet bocinak becézzük vagy tehénkének, most meg hirtelen nem szabad népszavazni magánvagyont érintő kérdésekben. de neked aki ezt modnja az tuti kommunista. Mert a jobboldal szokott államosítani a kommunisták meg nem. Hammuraprinév mond neked bármit is,
Már alatta is(pedig az nagyon nem volt demokrácia) kőbe volt vésve a magánvagyon szentsége. Tudod mikor élt? a 18.században........Krisztus elött
R1200Gs 2010.11.24. 23:10:03
Lalal 2010.11.24. 23:13:26
Kisemberek semmit se veszítenek???
- Aki eddig 500.000 bruttó kereset, az most havi 60 ezret nyer, nem sajnálom tőlük, csak aránytalannak tartom.
- A kisebb fizetésű a jelenlegi 17% helyett 16%-ot adózik, de a nyugdíjjárulék 9,5%-ról 10%-ra emelkedik.
- A sok lopó miatt sajna a ténylegesen minimál béresek is adóznak jövőre rendesen.
- A sok lopó minimális béres, aki nem fizetett rendesen nyugdíjt azok miatt fog leginkább bajba kerülni a jövőbeni nyugdíjas, mert így kevesebb pénz folyt be, kevesebb adó. DE ha ő lesz nyugdijas sírni fog hogy nincs nyugdíja majd és nem érti miért nincs.
Gumimajom 2010.11.24. 23:16:38
Dr.Bio74 2010.11.24. 23:19:22
Nos, hát ráááááááááázom a csööööörgömet, amit a liberális véleményapám nyomott a kezembe.
Amennyiben a kormány szerint igazságtalan a jelenlegi nyugdíj helyzet akkor miért váltja ki egy még igazságtalanabbal? Miért nem mondja, hogy innentől nincs állami nyugdíj aki a magánt választja, de annak a pénze akkor a magánnyugdíjpénztárba megy az utolsó vasig, miért kell ilyen ocsmány módon zsarolni. Hogy lehet ezt a zsarolást összehasonlítani a magánnyugdíj rendszer bevezetésével és lassú kiépítésével összehasonlítani, ahol bárhogyan is nézem ilyen aljasságot soha nem csaptak az emberek elé. Hogyan lehet ismét ilyen arcátlanul kommunikálni, nem volt miből tanulni az aranykorként emlegetett fideszes idők bukásából?
Mi az Hogy "Szerintetek meddig létezik az a kormány, az a párt, amelyik nem fogja kifizetni a járandóságát a jövő legnagyobb szavazóbázisának?"? Egyrészt ezek az eberek már most is szavazók, akik szavazni is fognak, érdekli ez őket? Érdekli az őket mi lesz 20 év múlva akkor mikor tönkrevágnak egy másfél évtizede épülő rendszert, mert csak maximum egy évre néznek előre? Nem!
Na hagyjuk mert csak tovább idegesítem magam.
sterimar 2010.11.24. 23:23:28
Lalal 2010.11.24. 23:26:23
Gumimajom 2010.11.24. 23:27:50
És ha ezek után a megzsarolt kétségbeesett emberek átmennek az államiba tömegesen, akkor majd az lesz a konklúzió, hogy az emberek a törvény mellé álltak és ez egy pozitív visszacsatolás lesz a kormány felé, hogy tömegesen támogatták? És ezt komolyan el fogják hinni a reménykoldus zelóta rajongók?
ökörpöröly 2010.11.24. 23:30:33
És a sok milliárdos magyar nyugdíjas, aki az állami rendszerben volt, hogy dőzsölnek, hogy mulatnak! :P
Gumimajom 2010.11.24. 23:34:32
Dr.Bio74 2010.11.24. 23:36:30
Mi az a meló? Mert ha mész nyugdíjba az üresedés okán jelentkeznék, van érettségim ( meg két diplomám )meg némi élettapasztalatom így 36 évesen, de az elmúlt időszak kellemes változásait csak úgy tudtam a családomnak elviselhetővé tenni, hogy a világ egyik legkoszosabb helyén vállaltam munkát folyamatos három műszakban. Ja és még mindig hajlandó vagyok tanulni, de csak akkor ha tényleg a tanulás a lényeg, nem pedig a papír, mert a pozíció építés szarnyalogatásos része sohasem ment nekem.
sterimar 2010.11.24. 23:36:37
Egyébként meg az emerikai, osztrák és német nyugdíjasoknak nem a nyugdíjrendszerük miatt magasabb a nyugdíjuk mint a magyarnak, hanem azért, mert ezeknek az országoknak nem kicsit magasabb a GDP-jük mint Magyarországnak.
Gumimajom 2010.11.24. 23:36:39
Gumimajom 2010.11.24. 23:42:50
Dr.Bio74 2010.11.24. 23:42:57
A magas GDP elismerendő dolog, de önmagában semmit sem mond. Az elvonások mértéke, mikéntje, az újraelosztás mértéke formája már sokkal többet. Ezen szemszögből az amerikai, a német, meg a sógor nyugdíjasok helyzetét nem kimondottan csak a GDP alapján kellene magyarázni, egyrészt. Másrészt a magasabb GDP lehet, hogy nem ok a magasabb nyugdíjnál, hanem eredmény, kapis?
Dr.Bio74 2010.11.24. 23:45:00
Bah, megbuktattuk a Ferit? Mikor, hol, meg miért?
Lalal 2010.11.24. 23:49:51
Ez nem neked szól, én nagyon is tisztelem a kétkezi munkást, hisz a gazdaságot Magyarországon ők viszik a hátukon. Nekem az olyan pöccsel van bajom, mint az R1200GS aki mindenkit hibáztat, mert neki rossz sorsa van és nem jön össze semmi. Én a munkám mellett van másod állásom is, mert nem tudnám másképp ( a mások által hatalmasnak gondolt)fizetésemből eltartani a családomat, mert hiába dolgom rég és vagyok jó beosztásba és rendfokozatba nem keresek én olyan jól (mint mások hiszik)hogy vígan megéljek, megéljünk.
Gumimajom 2010.11.24. 23:50:23
Lalal 2010.11.24. 23:52:31
AnnaKarenina 2010.11.24. 23:54:47
Hasonlót egyébként már 19988-ban is tett a Fidesz, akkor a TB-alapokat vette állami kezelésbe, ami a költségvetésben el is tűnt, és mivel ebben a nyugdíj- és az eü- kassza volt érintett, mindkettő küzd is azóta. Már ez is elég intő példa ahhoz, hogy elképzelhessük, mi fog történni ezzel a pénzzel.
+
Az egykulcsos adóval a kormány azt akarta volna elérni, hogy pl. új munkahelyek jöjjenek létre, de erősen megfeledkeztek arról, hogy a magas keresetű köztisztviselők, közalkalmazottak, multi-alkalmazottak soha az életben nem hoznak létre új munkahelyet, csak simán elteszik a zsebükbe az adómegtakarítást anélkül, hogy a teljesítményük bármit is változna.
azazello 2010.11.24. 23:56:37
www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1
A tulajdon szentségéért, a magánynyugdíjpénztári vagyonunkért, a JOGÁLLAMÉRT.
Kérlek TOVÁBBÍTSD, ha egyetértesz. Pártoktól függetlenül, léci léci.
Most kezdett szerveződni spontán a facebookon.
Dr.Bio74 2010.11.24. 23:56:39
Lalal 2010.11.25. 00:00:53
ebenbry (törölt) 2010.11.25. 00:06:30
Mert ha ez a sok disznóság benne van a FIDESZ programjában, akkor nem hiszem, hogy 2/3-ot kapnak.
Az Orbán-kormány fél év alatt meggyűlöltette magát az egész társadalommal. Gratulálok nekik, jussanak az MSZP sorsára.
márvesztes 2010.11.25. 00:09:48
Kedves Németh Zsolt, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Varga Mihály, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Járai Zsigmond, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Pokorni Zoltán, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Áder János, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Chikan Attila, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Bod Péter Ákos, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves 24 professzor, egyetértenek önök ezzel az intézkedéssel?
Tisztelt Mádl Ferenc Úr, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Na csak azé kérdem, mert a Schmidtpali egyetért.
MoxNox 2010.11.25. 00:11:14
www.tarki.hu/hu/news/2010/kitekint/20101124.html
AnnaKarenina 2010.11.25. 00:19:24
Van az a minta, amin ezt is ki lehet hozni...
Fenehorizont 667 2010.11.25. 00:29:59
nembaj, hátha majd ferenc demokratikusan megment minket!
galambduc (törölt) 2010.11.25. 00:38:10
Megmondtam már februárban - jóval a választás előtt -, hogy ott, ahol egy zajnak "mindenféle..." kijár, ott trutyi lesz.
Nesze nektek magyarok 14. havi nyögdíj!
Kalmár 2010.11.25. 00:51:19
Nem sok mindent értettek ebből, igaz??
Szánalmas.
Valaki tudja, hogy a MNYP-ba befizetett pénzből mennyit kapunk vissza???
Tudjátok mennyit vonnak le belőle "költségekre" 30 év alatt?
Link Elek 2010.11.25. 00:52:21
nem kicsit.
Kalmár 2010.11.25. 00:55:48
ursus artos 2010.11.25. 07:44:58
Neked nincs megtakarításod, te semmit sem raktál félre. te arra képtelen vagy. A költségvetés utalta tovább a mnyp-nak a fizetésedből levont 9,5%-ot! Nem te! Ha rád lett volna bízva, elbasztad volna!
Az önkéntesben viszont már takarékoskodhatsz!
ursus artos 2010.11.25. 07:46:51
Jól van legyen.
ursus artos 2010.11.25. 07:48:23
Növekedni csakis kizárólag IMF hitellel lehet?
És megszorítással? Fogyasztáscsökkentéssel?